Monday 24 December 2012

Itulah cinta..



Ukhwah itu indah ^__^

"Apa yg anti hepi sgt hrini ni??"

"Sbb ada sahabat ana nak berubah ke arah lebih baik. I rasa seronok.If someone that u know for a long time tetibe ckp nk berubah cmtu, rasa mcm Subhanallah!!. Hidayah ALLAH itu mmg kepada  org y dikehendakinya kan? n i bet anti penah rasa perasaan itu"

ALLAHUAKBAR

Itu antara hadiah yg paling bernilai. Melihat mereka yang kita cintai dekat dengan NYA. Buat kita ingin menjadi lebih kuat, agar tiap kali dia jatuh kita mampu memapahnya untuk bangun semula. Buat kita ingin jadi lebih sabar, agar kita mampu tersenyum padanya saat dia perlukan senyuman. Buat kita ingin jadi lebih matang, agar kita mampu memberi nasihat yg terbaik buatnya. Buat kita ingin jadi lebih tabah, agar kita mampu berkorban dan itsar untuknya. Kerana itulah ukhwah. Itulah cinta.

“Perumpamaan orang beriman yang berkasih sayang, dan saling rahmat merahmati dan di dalam kemesraan sesama mereka adalah seperti satu tubuh, apabila satu anggota mengadu sakit, maka seluruh tubuh akan turut merasainya dan membantunya dengan berjaga malam dan demam.”
 (Hadis Riwayat Muslim)







No comments:

Post a Comment